گفتگو با محمد حدادی پور کارگردان فیلم «مرمت»
محمد حدادی پور در توضیح داستان انیمیشن «مرمت»گفت : «مرمت»داستان فرسودگی ظاهر ماست که در گذشت زمان به وجود می آید وبعضی به دنبال ترمیم آن هستند . قهرمان این داستان که دچار همین دغدغه فرسودگی است با نوع دیگری از شادابی آشنا میشود که همین باعث تغییراتی در زندگی او میگردد.
حدادی پور افزود: مدت انیمیشن «مرمت»حدود 7 دقیقه است و ایده اولیه داستان چند ماهی در ذهن من وجود داشت تا بالاخره آن را به فیلمنامه تبدیل نمودیم. کل زمان اجرایی آن پس از تصویب طرح در حوزه هنری حدود 4 ماه به طول انجامید.نویسندگان این اثر محمد طحانیان ، محمد حدادی پور ، تهیه کننده علی مفضلی، آهنگساز بهرام دهقانیار، طراح شخصیت محمد یوسفی می باشد و متحرکسازی این فیلم انیمیشن را علی براتی ، محمد حدادی پور ، الهام نیلفروشان انجام داده اند.
وی اظهارداشت: این فیلم انیمیشن در بخش مسابقه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ، هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران و پنجمین جشن انیمیشن خانه سینما شرکت نموده است و تاکنون برگزیده بهترین فیلم پونمایی و دریافت تندیس از اولین جشنواره فیلم وعکس جلوه های آب 90 و موفق به دریافت دیپلم افتخار از هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» شده است.
کارگردان فیلم انیمیشن «مرمت»با اشاره به اثرگذاری فیلم های انیمیشن خاطرنشان کرد: انیمیشن تخیل را تجسم عینی می بخشد و همین امتیازی است برای بیان مفاهیمی ناب و دست نیافتنی !
گفتنی است، محمد حدادی پوراز سال 1373 شروع به ساخت تیتراژ و میان برنامه های تلویزیونی نموده وپس از گذشت چند سال با ساخت فیلمهای کوتاه و تبلیغاتی فعالیت حرفه ای خود را ادامه داده است.
یادداشت روز
وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است
برای برپایی کیفیتر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمیدهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانهای مرکزی بهصورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دورههای مختلف جشنواره بهطور فعالتری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاههای توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان میشود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.
بسیاری از از آثار راهیافته به چنین جشنوارههایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آنها به جشنوارههای مختلف راه یافتهاند، درحالی که میتوان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاستگذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنوارهها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار میکند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیقتر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.
تناسب آثار با ماموریتهای محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاکها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاستها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیباییشناسی ارزیابی و داوری میشوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و بهواسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استانها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.
کشف استعدادهای جوان و هدایت آنها مهمترین رسالت جشنوارههای هنری است. اگر برپایی این جشنوارهها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر بهمنزله یک کار نمایشی است، اما اگر بهصورت کیفیتر و دائمیتر باشد، میتوان استعدادهای زیادی را در تمام حوزههای مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.
تولیدات مراکز استان
- راه یابی 50 اثر تجسمی از قزوین به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات
- حضور فعال هنرمندان رشته خوشنویسی حوزه هنری استان اصفهان در جشنواره تولیدات
- حضور دو نقاش مشهدی در جشنواره تولیدات استاني
- راهیابی آثار هنرمندان خوشنویس حوزه هنری خراسان رضوی به جشنواره تولیدات
- حضور 55 اثر از آثار هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی در بخش تجسمی جشنواره تولیدات
مصاحبه و گفتگو
- تولیدات دفاتر ادبیات پایداری منبع الهامی برای آفرینشهای هنری در رشتههای دیگر
- همّ و غمّ حوزههنری رونقبخشیدن به تولید است
- ادبیات پایداری، تاریخ پیش روی ما را تغذیه میکند
- آثار تولید شده در جشنواره تولیدات منطبق با سیاستهای حوزه هنری باشد
- ارزیابی و انتقاد از آثار باعث رشد و تولید بهتر آن خواهد شد